Jól le(be)égtem...2.

házicica , 2009.08.15. 19:54

 ...A jól sikerült vacsora másnapján korán kelés, romeltakarítás - némileg fájós fejjel.

A legnehezebb feladatot természetesen az a tepsi jelentette, amiben a hús sült. A feladatot a jól odaégett zsíron és hús darabokon felül még nehezítette, hogy teflon bevonatú tepsiről volt szó. Egyszer már tettem egy balul sikerült kísérletet hideg zsíroldóval egy hasonló felületen: lemarta a teflonréteget és csúnya, matt szürke felületet hagyott maga után, további használatra teljesen alkalmatlanná téve a sütőlapot.

Szóval a kézenfekvőnek tűnő hideg zsíroldó ugrott.

A mosogatógép szóba se került, mivel a nem túl nagy méretű konyhámból helyhiány miatt sajnos hiányzik ez a különben nagyon hasznos és praktikus találmány. (Pedig mennyi vizet és felesleges, mosogatással töltött órát megspórolhatnék!)

Miután már harmadszor mosogattam a tepsit minden látható eredmény nélkül, úgy gondoltam, hogy tapasztalt háziasszony segítségére lesz szükségem. Átsiettem az egyik szomszédba, ahol egy három gyermekes kismama lakik. Biztos voltam benne, hogy ő tudja a megoldást. 

Sajnos tévedtem: ő sem tudott semmi okosat, viszont azt javasolta, hogy hívjuk fel az anyukáját. Reményvesztetten, szemeim előtt látva tepsim szomorú végét, hívtam fel az anyukáját, aki a következőt javasolta:

Semmi gond, megoldjuk! Fél liter vízbe tegyél 3-4 zacskó sütőport, vagy mosogatószert és forrald jól fel! Utána - még mielőtt teljesen kihűlne - próbáld meg elmosogatni.

Ezúton jelentem: küldetés teljesítve, tepsi megmentve! Még egyszer hálás köszönet a hasznos tippért!

Címkék: zsír sütőpor teflon leégett tepsi mosogatószer zsíroldó

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonifortelyok.blog.hu/api/trackback/id/tr291685665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tegyük egyszerűbbé mindennapjainkat!

süti beállítások módosítása